Woot woot!!

En liten rapport här kommer om denna helgen som var. Som det stod i förra inlägget så drog vi till Strängnäs på torsdag morgon. Rullar på i ett bra tempo och när vi har drygt 20 min kvar till S-näs så ringer syrran och meddelar att hennes crackrökande lärarinna har tagit fel på tiden och att det är 13:45 som de ska springa ut. Kul att få höra det när klockan är 13:30. Får iaf bly i foten så att jag och brorsan kommer till hotellet på 5 röda och sen hämtar vi upp Fias styvfar och sätter kurs mot S-tälje. Trycker inte på lika hårt här dock.

Kommer fram och hämtar upp en lillasyster som är lite ledsen, men mest förbannad över sin lärarinnas fuck-up. Drar tillbaka till S-näs och ger presenter till henne. Försöker gulla med min brorsdotter också men det går inte så bra, däremot lyckas min bror, som inte är släkt med henne, få världens uppmärksamhet av henne. Förrädare!

 När det är klart så blir det käk! Tjötar med folket som är där och när klockan börjar närma sig 19 så börjar vi dricka lite hos syrran. Runt 21:30 drar vi oss ner på stan för att sätta oss på en pub bara för att mötas av nyheten att de stänger om en halvtimme. På en student!! Kilar iaf vidare till ett annat ställe men det var lite saftigt att gå in där så vi går och hämtar mer att dricka och sätter kurs mot sjön.

Väl där så sitter vi och smuttar (läs: hillbilly style) på det vi har med oss. Då kläcker min bror Tisse att vi ska bada. Sagt och gjort så går han ut på bryggan, klär av sig allt och jag menar allt, dricker upp sin öl och hoppar i. Därefter hoppar hans tjej i, sen kommer syrran och jag och sist min bror Harald. Efter ett par turer upp och ner så klär vi på oss och börjar bege oss hemåt för att natta oss. Brorsan lyckas med konststycket att somna i (??) toan.

Vaknar på morgonen, skrämmer liv i brorsan och käkar frukost. Drar iväg till syrran igen där jag, syrran, ena brorsan och syrrans styvfar sätter oss ner och drar igång nördsnacket über. Och inser att brorsan är den största nörden av oss. Men det var ett riktigt kul samtal. När kvällen närmar sig så börjar vi dricka igen för att ta oss iväg på en av syrrans vänners studentfest. Kommer dit så är inte studentskan där. Dröjde dock inte länge innan hon dök upp. Sätter oss ner iaf och börjar tjöta med folk, alla lika trevliga. Har sjukt kul innan det är dags att dra oss hemåt.

På lördagen så stiger vi upp, checkar ut från hotellet, drar till syrran för att vila upp lite innan färden hem. Brorsan och syrran bestämde på kvällen innan att syrran skulle hänga med honom till en festival i A-sås så hon hänger med oss neråt landet. Inte världens roligaste väg att köra men det går så länge det är motorväg iaf. Rullar iaf in i Skövde, dumpar brorsan på tåget, köper lite grillkäk och drar tillbaka norrut mot M-stad. Träffar upp lite vänner och ger oss ner mot stranden. Drar igång grillen och lägger på köttet. Mmmmums.

Blir dock inte långvariga eftersom det har varit en lång resa. Tar oss hem, tjötar lite med folk på msn och sen blir det nattning. Och den sömnen behövdes. Och fram tills nu (tisdag) har det inte hänt något annat spännande, mer än att jag har jobbat och syrran tagit det lugnt.

Här kommer också en liten sång som jag hittade när jag surfade runt på youtube.


Sirenia - The Other Side



Kommentarer
Postat av: Sirenia

Låter som en bra helg i varje fall : ) Och grymt bra låt!

2008-06-10 @ 23:07:42
URL: http://mikew.blogg.se/
Postat av: Malin

Skoj o höra hur du haft det! Skulle gärna träffa min bror som tar studenten idag men men. Ses snart raring. Kram, Din Malin

2008-06-13 @ 07:06:43
Postat av: malena

tråkigt att du inte mådde bra på midsommar..men det kommer ju fler tillfällen.. :)

2008-06-26 @ 15:42:17
URL: http://noemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0